Tips om problemen zelf op te lossen

Wachtwoord vergeten van je website?

Hè, dat is vervelend inderdaad. Gelukkig kan je een wachtwoord herstel aanvragen door naar de inlogpagina van je website te gaan en klik op 

Je wachtwoord vergeten?

Tip: maak in het vervolg gebruik van een beveiligde sleutelhanger zoals bijvoorbeeld Lastpass.com 

De website doet het niet meer
Als andere websites wel bereikbaar zijn maar die van jou niet, ga eerst na bij je webhosting bedrijf of er een storing is. Komt het doordat je zelf iets hebt aangepast? Probeer dan te herstellen wat je hebt aangepast. Soms ligt de fout in een plugin. Het kan helpen om plugins uit te schakelen (een voor een)
Let op; sommige plugins (zelden wel) verliezen hun informatie of instellingen bij de-activeren. Neem contact op met NervoNL via het contactformulier. 
Controleer of je webhosting dienst storing heeft
  • Is er een internet storing?
  • Werkt iets op je mobiel niet meer?
  • Ligt “het internet” er uit?
  • Werkt de website niet?
  • Werkt de mail niet? 

Zijn er storingen bij de webhosting? Bekijk ze hier!

ALLE STORINGEN WEBSITE

Opmaak van een pagina is ineens anders?

Wanneer je tekst kopieert vanuit Word en plakt in een tekstveld op je webpagina, kan dit resulteren in onverwachte opmaakproblemen vanwege de specifieke opmaakcodes die Word gebruikt. Dit kan leiden tot verschillen in lettertype, kleur, grootte, enzovoort.

Om dit op te lossen, kun je het beste de tekst eerst plakken in een platte teksteditor zoals Kladblok of Notepad om alle opmaakcodes te verwijderen. Vervolgens kopieer je de tekst vanuit de platte teksteditor en plak je deze in het tekstveld op je webpagina. Dit zou de opmaakproblemen moeten verminderen.

Als je graag de opmaak wilt behouden, kun je ook overwegen om een speciale plugin te gebruiken die helpt bij het schoonmaken en converteren van de opmaak van Word naar HTML op je website.

De website lay-out is stuk

Het kan zijn dat een plug-in of thema de oorzaak is van dit probleem:

  • Een automatische update is niet goed gelukt.
  • Een update van een thema heeft bepaalde onderdelen niet opnieuw geactiveerd.
  • Er is een conflict ontstaan na een update.
  • Je hebt zelf iets aangepast aan de styling of in de code.

Wat de reden ook is, het helpt om stapsgewijs te zoeken naar de oorzaak. Blijf rustig en neem de tijd om het probleem te vinden. Zet desnoods je website tijdelijk op “under construction”.

‼️ Maak eerst een back-up van je database!

Je kunt je plug-ins één voor één uitschakelen om te testen of dit het probleem oplost. Verwijder je plug-ins niet.

Het kan nodig zijn om een oudere versie van een plug-in terug te zetten.

NervoNL bewaart oude versies om deze reden.

Kom je er zelf niet uit? Neem dan contact op met NervoNL.

Klik op de knop om de actuele FAQ pagina te bekijken. 
FAQ staat voor Frequently Asked Questions (Veelgestelde vragen)

Spoed?

90,- excl btw - per uur
  • Er wordt zo spoedig mogelijk contact opgenomen
  • Zorg dat je zelf goed bereikbaar bent/blijft.
  • Het formulier biedt de mogelijkheid je probleem te vermelden met upload van screenshot.
  • Heb geduld bij verzenden.
  • Vul alle velden in

Uploaden is niet verplicht

Maximaal 10MB

Toegestane bestanden: jpg,png,tiff,pdf,jpeg